Lansarea națională a Campaniei de comunicare publică WeAreNATO, în prezența ministrului afacerilor externe, Teodor Meleșcanu

0
11

Ministerul Afacerilor Externe, în colaborare cu Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Educației Naționale, au lansat vineri, 8 decembrie 2017, campania de comunicare publică WeAreNATO, în prezența ministrului afacerilor externe, Teodor Meleșcanu, a șefului Statului Major General, general Nicolae-Ionel Ciucă, și a rectorului Universității din București, Prof.univ.dr. Mircea Dumitru.

În deschiderea evenimentului, șeful diplomației române a arătat că obiectivul principal al campaniei este de a evidenția maniera în care unitatea și solidaritatea dintre Aliați contribuie la protejarea păcii și securității și de a ajuta la o înțelegere mai aprofundată cu privire la misiunea și viziunea Alianței, la acțiunile sale de consolidare a securității și stabilității în spațiul euro-atlantic și în afara acestuia în actualul context internațional. A subliniat, de asemenea, că această campanie ne oferă oportunitatea de a evidenția și contribuția specifică pe care România o aduce eforturilor aliate de promovare a securității și stabilității, ca membru responsabil și deplin implicat în activitățile NATO.

Ministrul Teodor Meleșcanu a adresat un mesaj tinerilor, publicul țintă al campaniei WeAreNATO, de a-și îmbogăți cunoștințele legate de misiunea și viziunea Alianței Nord Atlantice, precum și cele privind contribuția României la eforturile aliate de promovare a securității și stabilității.

Cred că importanța unei înțelegeri cât mai bune a rolului și eforturilor Alianței Nord-Atlantice este cu atât mai necesară în prezent cu cât evoluțiile dinamice și complexe din mediul de securitate fac necesare acțiuni unitare și coerente, în vederea asigurării unui răspuns eficient, calibrat și rapid. Este, de asemenea, esențial să înțelegem că NATO suntem noi, că vocea noastră reverberează în cadrul discuțiilor aliate – fie ele politice sau militare. Pe parcursul celor 13 ani de la momentul aderării, România a reușit să valorifice eficient apartenența la această organizație, dovedind că este deplin integrată, capabilă și decisă să își asume toate angajamentele ce decurg din acest statut. România a dovedit în toți acești ani că este nu numai un beneficiar al politicilor NATO, ci și un participant activ la definirea și implementarea obiectivelor organizației”, a precizat ministrul Teodor Meleșcanu.

A subliniat, totodată, că noua generație trebuie să se considere parte a mecanismului Alianței, să facă față provocărilor unui context geopolitic aflat în continuă schimbare.

„Generația voastră va da liderii de mâine. Unii dintre voi chiar vor face parte activ din structura NATO, ca diplomați sau militari. Va trebui să faceți față provocărilor de a asigura securitatea și pacea în viitor. Voi veți decide și veți contura viitorul. Am speranța că această campanie poate fi pentru mulți dintre voi un prim pas spre a deveni experții care vor identifica soluții pentru crizele umanitare, vor implementa soluții tactice pentru acțiuni militare sau vor promova informația pentru a salva vieți și a menține pacea. Pentru că toți suntem NATO!”, a conchis ministrul Meleșcanu.

În încheierea evenimentului, șeful diplomației române a subliniat că, pentru România, participarea la această campanie este deosebit de importantă, fiind o inițiativă care este menită să aducă în atenția publică principiul fundamental care stă la baza construcției euro-atlantice și față de care România rămâne pe deplin angajată: o relație trans-atlantică solidă, bazată pe unitatea de valori și acțiune a membrilor săi.

Campania de comunicare publică WeAreNATO este menită să evidențieze maniera în care unitatea și solidaritatea dintre Aliați contribuie la protejarea păcii și securității cetățenilor. Planificată să se desfășoare în toate statele membre NATO, aceasta se va derula, într-o primă etapă, sub coordonarea și cu conturarea obiectivelor specifice de către statele pilot: România, Canada, Marea Britanie, Slovacia și Portugalia, în colaborare cu Divizia de Diplomație Publică a NATO.

Obiectivele campaniei sunt îmbunătățirea nivelului de cunoaștere a problematicii NATO și obținerea sprijinului față de aceasta în rândul publicului român, cu focalizare pe grupurile reprezentate de tineri și de persoanele de gen feminin, precum și creșterea numărului de asocieri între NATO și contribuția României la Alianță, atât în plan național, cât și internațional.

În plan național, campania va fi derulată de către Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Educației Naționale.

Un studiu realizat de NATO în 16 state aliate arată că imaginea și notorietatea NATO în România sunt mai bune decât media înregistrată, respondenții români manifestând atitudini pozitive față de NATO, sporite în raport cu media generală. De asemenea, în cazul unui ipotetic referendum privind rămânerea sau ieșirea din NATO, respondenții români s-au pronunțat pentru rămânerea în NATO într-o proporție superioară mediei generale (83% față de 68%).

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here